TRENING PERSONALNY

Dlaczego warto trenować pod okiem trenera personalnego?

Przede wszystkim, trening personalny jest po prostu o wiele bardziej efektywny, niż trenowanie na własną rękę.
Dotyczy to również osób, które mają już pewien staż na siłowni. Skuteczność treningu to w dużej mierze kwestia poprawnej techniki wykonywania ćwiczeń, odpowiedniego ich doboru, dobrze rozpisanego harmonogramu treningowego czy też efektywnej regeneracji po treningowej.

Odpowiednie rozpisanie na przykład ćwiczeń wchodzących w skład pojedynczej sesji zapewnia skuteczną, zróżnicowaną stymulację mięśni przy pomocy różnych bodźców, co znacząco przyspiesza procesy anaboliczne.

Powyższe uwagi dotyczą także innych rodzajów treningu, niż standardowy trening kulturystyczny.

Trener personalny na podstawie oceny naszej sylwetki, wieku, ogólnej kondycji organizmu będzie w stanie wskazać nam najbardziej odpowiedni dla nas system treningowy.
W przypadku osób początkujących może to być na przykład profesjonalny trening ogólnie wzmacniający, który pozwoli na wykształcenie prawdziwej, wartościowej „zaprawy” przed rozpoczęciem właściwego treningu kulturystycznego.
W niektórych sytuacjach lepsze rezultaty, niż trening na wolnych ciężarach. przynosi wykonywanie ćwiczeń z zakresu kalisteniki lub trening przy użyciu hantli kettlebell.
Aby jednak wiedzieć, czy jest to również nasz przypadek, niezbędna nam będzie ocena naszej muskulatury oraz ogólnego stanu naszego ciała dokonana przez profesjonalnego trenera osobistego. Inne ważne kwestie Bardzo istotną rolę w przebiegu każdego treningu odgrywa również dobór odpowiedniej intensywności ćwiczeń.
Trenując zbyt intensywnie ryzykujemy, że nasze mięśnie zamiast się rozrastać, z czasem zaczną ulegać degeneracji. Z kolei trening o niedostatecznej intensywności to po prostu zbyt słaba stymulacja mięśni do rozrostu. Dozowanie intensywności treningu musi jednak uwzględniać również inne czynniki.