DIETA CZY TRENING

Co jest ważniejsze dieta czy trening?

Prawidłowa odpowiedz na to pytanie oczywiście nie istnieje, Jednak czasem zdarzy się sytuacja, że trzeba wybrać tylko jedną rzecz w którą możemy się zaangażować.

Można dokonać analizy poprzez cel treningów i dzięki temu obiektywnie spojrzeć na temat.

Cel – utrata tkanki tłuszczowej

Opcja 1: Tylko Dieta
jeśli tylko przywykniemy do diety to waga będzie się zmniejszać, ale będziemy też tracić masę mięśniowa – przez ujemny bilans kaloryczny. Przez co ciało stanie się wiotkie i sflaczałe 

Opcja 2: Tylko Trening

Jeśli będziemy tylko trenować, a nie będziemy dbać o dietę – zapewniać ujemnego bilansu kalorycznego to może się okazać, że redukcja tkanki tłuszczowej ani wagi nie wystąpi. Oczywiście mówię o sytuacji kiedy nie dbamy o liczbę kalorii.

Cel – budowa masy mięśniowej

Opcja 1: Tylko Dieta
Przy diecie ukierunkowanej tylko dodatni bilans, bez bodźca treningowego tylko zaczniemy odkładać tkankę tłuszczową – słaba opcja nawet dla chuderlaków takich jak ja 

Opcja 2: Tylko Trening
Jeśli nie będziemy zapewniać odpowiedniej podaży makro składników to wzrost wagi będzie tylko początkowy ze względy na nowy p bodziec jakim jest trening siłowy. Jednak w późniejszym etapie przyrosty będą znikome. dodatkowo jeśli dodatni bilans będzie za duży – albo będziemy go tworzyć z „syfiastego” jedzenia to też nie ma co liczyć na przyrosty masy mięśniowej.

Cel – Siła

Opcja 1: Tylko Dieta
Wzrost siły od samej diety nie występuje(no chyba, że waga poszła mocno do góry) Zatem zostaje tylko trening lub trening + dieta.

Opcja 2: Tylko Trening

Można rozwijać siłę bez skupiania się na diecie, co pokazuje cała rzesza trójboistów. Są jednak bardzo duże benefity wynikające z trzymania odpowiedniej diety przy treningu ukierunkowanie na siłe.
Są to między innymi:
– budowa siły relatywnej,a nie absolutnej
– lepsze zasoby energetyczne na trening
– szybsza regeneracja między seriami
– lepsza regeneracja z treningu na trening

Jak widać ciężko jest dokonać wyboru nawet dla rożnych celów, zatem jak ktoś się bierze za trenowanie musi już mieć na uwadze „poprawną miskę”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *